marți, 6 septembrie 2011

Review #11

Am revenit cu o noua recenzie putin mai deosebita. Ne-am hotarat sa ne facem un nou stil de recenzii, demn de numele blogului.Aici este prima recenzie dupa acest nou stil care, sper sa va placa!

Recenzia lor:

24 de ore in culisele celebritatii.

Un portret necrutator al timpului nostru. O zi la Cannes. Scena: stralucitorul festival de film. Personaje principale: Igor Malev si Ewa, fosta lui sotie. Personaje secundare: actorii principali si figurantii fastuoasei lumi a filmului si a modei. Dupa o despartire dureroasa, Igor, un om de afaceri rus, elaboreaza un plan pentru a-si recastiga fosta sotie. E dispus sa faca orice sacrificii, inclusiv umane, in numele acestei iubiri devastatoare, care distruge totul in jur, dezintegrandu-i inclusiv pe cei care o traiesc. Cu un scenariu „imaginat“ de autorul care a vandut peste 100 de milioane de exemplare din cartile sale, Invingatorul este intotdeauna singur este o parabola a superficialitatii, lacomiei si cultului celebritatii, un crud portret al lumii de azi. „Cand m-am hotarat sa fac o descriere fotografica a epocii in care traim, am scris acest roman“, spune Paulo Coelho. Invingatorul este intotdeauna singur e o meditatie asupra laturii intunecate a succesului, asupra destinului visurilor inocente intr-o societate marcata de o profunda disolutie a valorilor.

Recenzia mea:

Stralucire, glamour, bogatie, faima sunt cuvinte care caracterizeaza Festivalul de la Cannes.Dar sunt oare acestea adevarate?Merita oare sa faci sacrificii pentru toate astea?Iata intrebari frecvente in randul tuturor oamenilor "de rand" care viseaza la indepartata lume a succesului si faimei, la inselatoarea lume a stralucirii si bogatiei, pe care fiecare dintre noi poate ca isi doreste sa o cunoasca.Cartea "Invingatorul este intotdeauna singur" ne dezvaluie tocmai aceasta lume aparent perfecta a industriei cinematografice si modei.

In doar 24 de ore petrecute la Cannes, Igor Malev "distruge mai multe universuri", toate astea pentru a o face pe femeia iubita, Ewa, sa se intoarca la el.Dar dupa ce vede ca nu primeste nici un raspuns de la ea, Igor incepe sa-si dea seama ca poate Ewa nu este chiar femeia pe care a iubit-o si ca nu merita atatea sacrificii.Intre timp, politia incearca sa rezolve valul neobisnuit de crime ce se petrec in acea zi la Cannes, fara prea mare succes insa.

Urmariti o incitanta poveste de dragoste si ura in spatele lumii aparent perfecte a vedetelor, dar si o portretizare a lumii in care traim sau poate am vrea sa traim, fiind dispusi la orice pentru a o obtine.

Despre autor:

PAULO COELHO, scriitor brazilian, născut la Rio de Janeiro în 1947. Înainte de a deveni unul dintre cei mai de succes romancieri ai lumii şi un veritabil fenomen al culturii de masă, a fost un hippie rebel, apoi autor dramatic, director de teatru, jurnalist, poet.Distins cu numeroase premii (printre care premiul german Bambi 2001, acordat personalităţii culturale a anului, premiul italian Fregene pentru literatură) şi importante distincţii (cavaler al Legiunii de Onoare din Franţa, martie 2000; Ordinul Rio Branco, Brazilia etc.), membru al Academiei Braziliene de Litere (din 28 octombrie 2002). Fondator al Institutului Paulo Coelho, care acordă ajutoare îndeosebi copiilor şi bătrânilor din păturile defavorizate ale societăţii braziliene. Colaborator permanent al unor reputate ziare, printre care Corriere della Sera (Italia), El Semanal (Spania), Welt am Sonntag (Germania), The China Times Daily (Taiwan).

Ce spun eu despre:

• Personaje: Mi s-au parut destul de bine conturate, capabile sa transmita mesajul autorului.Sunt foarte bine descrise, intruchipand cu succes caracterele reale, fiecare avand totusi o personalitate proprie.Pot sa zic ca dintre toti personajul meu preferat pe care l-as lua ca model, nu neaparat pentru meseria pe care o practica, ci pentru caracterul sau moral adevarat, este Hamid Hussein(H.H.), un mare creator de moda, actualul sot al Ewei, care se remarca dintre toti prin sufletul lui curat si ambitia de a ajunge cineva, nu prin inselaciuni sau favoruri, ci prin munca cinstita.Si nu doar prin ambitia de a ajunge cineva doar pentru a fi cunoscut, ci pentru a-si reprezenta tara, pentru a face cunoscute valorile tarii sale si pentru a-si cinsti patria.
  • Stilul autorului: Este prima carte citita a scriitorului Paulo Coelho asa ca nu eram obisnuita cu maniera sa de a scrie.Cu toate astea pot sa spun ca m-a surprins prin usurinta stilului si prin limbajul accesibil.Totusi, in unele momente eram chiar ametita de viteza cu care se intamplau toate deoarece se trecea foarte repede de la una la alta si nu mai erai sigur cateodata despre ce se vorbeste concret.
  • Coperta: Despre coperta nu prea am multe de zis.Putem spune ca este chiar un moment din carte, un moment foarte des intalnit de altfel de noi la televizor sau in reviste, un moment aparent perfect.Cred ca toti am visat macar o data ca am fi noi acolo pe covorul rosu, in lumina reflectoarelor si a bliturilor, in aplauzele tuturor.Asadar nu cred ca mai am ce spune deoarece imaginea vorbeste de la sine.
  • Titlu: Mi se pare foarte potrivit pentru aceasta opera deoarece reflecta toate tema, toata esenta cartii intr-o singura propozitie.De asemenea mi se pare si o foarte buna tema de reflectie pe care fiecare dintre noi ar trebui sa o aiba macar o data.

Verdictul final:

Ce mai pot sa spun decat ca trebuie si voi sa o cititi pentru ca merita.Si poate ca vi se pare un cliseu pentru ca veti spune ca toate cartile merita(este adevarat de altfel), dar aceasta este intr-adevar o carte ce poate ca va va impresiona, sau va va ingrozi sau speria sau poate chiar va va deschide ochii spre o realitate pe care poate ca nu vroiati sa o vedeti.Dar asta este realitatea in care traim, fie ca ne place fie ca nu,si putem sa o schimbam doar daca o intelegem cu adevarat.O recomand cu toata inima celor dispusi sa dea piept cu adevarul.

• Nota: 9/10

Aprecieri critice:

1. „Succesul lui Coelho nu s-a născut din arta de a povesti ceea ce vede, ci din harul de a ne apropia de ceea ce e invizibil. Iată de ce cărţile lui, cum ar fi spus Saint-Exupéry, trebuie citite cu inima.“ (ELLE, Spania)
  2. „Încă o dată, milioane de cititori se vor identifica cu acest om care ştie drumul către sufletele lor.“ (La Gazetta del Mezzogiorno, Italia)

Date tehnice:

• Tip coperta: Brosata